RSS

Jag älskar amigurumi!

13 Maj

Ni kanske har märkt att jag gillar att virka små söta figurer, amigurumis. När den första svenska boken kom så köpte jag såklart den. Jag hade följt författarens blogg ett tag innan boken kom så jag var redan ett stort fan av hennes alster. 🙂

Nu är det snart dags för uppföljaren att komma och jag har såklart förbeställt den också. 😀

För att fira detta har författaren, Mia Bengtsson, utlottning i sin blogg och med den här härliga vinsten vill jag inte missa en chans att vinna. 🙂

Snart bär det iväg för mig och Maja till mina föräldrar där jag ska hjälpa min syster med hennes brudklänning. Hon ska gifta sig på midsommar med sin älskade engelsman. 🙂 Jag har också lovat att virka ett brudpar till bröllopstårtan, och det kommer att bli inspirerat av mönstret till flickan på den turkosa boken ovan. Började med min syster igår och fick färdigt huvud (utan hår än så länge) och översta tredjedelen av kroppen.

Ha en trevlig helg!

 
2 kommentarer

Publicerat av på 13 maj, 2010 i Virka

 

Etiketter: ,

2 svar till “Jag älskar amigurumi!

  1. Petra/Paradise

    20 maj, 2010 at 19:13

    jag har min söta amigurumi här hemma! Han sitter å tittar på när jag pysslar!
    Egentligen var det en present till Loke från dig när han föddes..men jah..jag råkade lägga beslag på den ;P

    Roligt att se dig igång igen gumman!
    Hoppas du mår bra!

    STOR BAMSEKRAM Petra

     
  2. Elin

    20 juli, 2010 at 14:44

    De är så läckra, jag önskar verkligen att jag kunde lära mig virka!

     

Kommentera

 
