RSS

Besöket på BNK

04 Sep

I torsdags var jag och Niklas som sagt på BNK för att få höra sammanfattningen av undersökningarna och testerna de gjort på Elias. Det resultat de fått fram var att Elias har autism. Det var både skönt och jobbigt att få höra resultatet. Besöket tog så mycket kraft från mig mentalt att jag var helt utmattad resten av dagen. Värken började komma under eftermiddagen och kvällen och sen somnade jag på soffan vid 8-9-tiden och var helt väck mer eller mindre till halv sju nästa morgon när Elias vaknade. Har varit ganska mör dagarna efter nu också.

På BNK ska de skicka remiss till Habiliteringen (som ligger här i Frölunda!) och så skall vi få kallelse till ett möte med bla de inblandade på BNK, rektor för dagis, ansvarig dagisfröken och folk från Habiliteringen har jag för mig det var. Då ska det bla försökas få fram något slags stöd till E på förskolan, för det behöver han. Men mötet blir nog inte förrän om nån månad. Innan dess har E två tider hos logopeden på BNK eftersom han ligger efter så mycket med språket. Det är nästan så att Hampus har kommit ifatt E språkligt nu.

Det är bra att det går framåt iallafall och att de är så måna på BNK att hjälpa E (och oss) så mycket som möjligt. De är jättetrevliga att ha att göra med och E har känt sig väldigt tillfreds när vi har varit där.

Vi fick tips om Autism- och Aspergerförbundet och jag letade upp deras hemsida. Där finns det mycket bra information att läsa och som jag har börjat plöja igenom.

 
2 kommentarer

Publicerat av på 4 september, 2010 i Autism, Familjen

 

2 svar till “Besöket på BNK

  1. jiiizes

    14 januari, 2011 at 17:05

    Hoppas att ni har hämtat er nu när det gått några månader.

     
    • pickos

      19 januari, 2011 at 20:48

      ja, det känns lite bättre nu, men det känns fortfarande lite jobbigt när man måste förklara för folk om Elias

       

Kommentera

 
