RSS

Späckhuggare!

27 Mar

Japp, det var vad Majas bästa kompis önskade sig i födelsedagskalas. Jag hittade ett jättegulligt mönster på en virkad sådan och satte igång att tillverka. Så här blev resultatet:

Till detta så gjorde jag ett matchande kort också, men vill ni se hela så får ni kika in i Tingturabloggen 😉 här kommer ett litet smakprov:

Det var kul att sitta och papperspyssla lite även om det inte var så lång stund (kortet gick ganska fort att göra), måste ta och göra det lite oftare!

 
5 kommentarer

Publicerat av på 27 mars, 2011 i Pysslat, Stämplat, Tingtura, Virka

 

5 svar till “Späckhuggare!

  1. Lillnettan

    6 april, 2011 at 08:37

    Hej! Vilken oerhört söt späckhuggare, önskar att jag också kunde virka… Jag har köpt böcker, stickor och garn men det vill sig inte riktigt. Hade behövt någon som satt bredvid och visade hur man ska få till det. :-/

    Ja, visst är det roligt att pyssla med sin man! Just nu pysslas det mest med inredning här hemma, jag är i en liten scrapsvacka och orkar inte riktigt ta mig tid att sitta vid pysselbordet. Har ju förstås mina pysselmåndagar hemma hos en kompis som jag och Kristofer åker iväg på, så då får jag lite gjort iaf.

    Du länkade en gång på facebook till ett blogginlägg som Joel Herrey gjort om hemmafruar. Jag blev lite nyfiken och gick in och läste det, och kollade in bloggen ett par sidor bakåt på samma gång. Tänkte att det här verkar vara en ung man med många kloka och tankeväckande funderingar som dessutom skriver himla underhållande, så jag har fortsatt läsa helt enkelt. 🙂

    Stora kramar från oss!

     
    • pickos

      9 april, 2011 at 21:09

      Ja, Joel är en mycket klok ung man, kul att du fastnat i hans blogg 🙂
      Härligt att få höra lite från dig! Här pysslas det inte så jättemycket heller, har inte haft så mycket ork över. Lite virkat blir det dock när jag hamnar i soffan och inte orkar något annat. Måste skapa, har så svårt att sitta sysslolös! 🙂
      Kram Kicki

       
  2. Emilia

    16 maj, 2011 at 21:49

    Vilken jättesöt späckhuggare!!!

     
  3. Catrine

    9 juli, 2012 at 13:40

    Kanonsöt späckhuggare! Får man fråga vart du hittat mönstret?

     
    • pickos

      20 juli, 2012 at 16:12

      Hej!
      Jag köpte det via http://www.ravelry.com
      Om du inte varit på Ravelry så är det en superbra sida för såna som älskar garn! Gratis att vara medlem och så finns bla databas med länkar till en massa mönster!!!
      Mvh Kristina

       

Kommentera

 
