RSS

Drinktips!

23 Jan

Jag har tänkt att jag ska lägga upp lite goda drinkrecept som jag gillar här i bloggen. Här kommer mitt första drinktips som jag uppfann ikväll. 🙂
Förra helgen när jag drack lite Pink Grape läsk (vår favorit-Sodastreamessens) så började en drinkidé växa och idag gjorde jag slag i saken och testade min idé som vuxit färdigt. 🙂 

  

Här kommer receptet:

3,5 cl gin (Niklas tyckte att det kunde vara liiite till)

Några isbitar

Två tunna skivor citron

En halv pressad citron

Pink Grape (Sodastream läsk)

Lägg i is och citronskivor i ett högt glas. Häll på gin och fyll upp med Pink Grape. Rör om och njut!

 
Den blev riktigt god! Det kommer nog bli fler sådana i framtiden! 😉
PS om ni har något bra förslag på namn till min nya drink så tar jag gärna emot dem! 😉

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 23 januari, 2016 i Drinkar, Helgmys

 

Etiketter: , , , , ,

Kommentera

 
